فناوری های جدید

کاربرد میکروتیک در کسب و کار

میکروتیک

مروری بر گذشته

در اوایل دهه 80 شمسی که اینترنت در ابتدای ورود و فراگیر شدن در ایران بود و اینترنت ADSL هنوز راه اندازی نشده بود یکی از چالش های اصلی شرکت ها به خصوص شرکت های اینترنتی مدیریت شبکه بود،تجهیزات مدیریت شبکه آنچنانی وجود نداشت و یا فوق العاده گران بودند و در توان حتی شرکت های متوسط هم نبود و فقط شرکتی مثل مخابرات از آنها استفاده می کردند.

تجهیزات رایج آن زمان شرکت ها اکثر سیسکو بود که امکانات فوق العاده کمی داشتند در سیسکو های رایج بازار که هنوز هم هست خیلی از امکانات مثل مدیریت پهنای باند وجود نداره و اکثر در ایجاد یک NAT و یا چند امکان ساده دیگه خلاصه میشه در نهایت شرکت ها از سرور ها و امکانات نرم افزار تا حدودی نیازهاشون رو برطرف می کردند نرم افزار های مثل ISA نمونه از این نرم افزار ها بود یا Kerio که همچنان هم استفاده میشه.

رواج میکروتیک

میکروتیک که یک سیستم پایه لینوکسی می باشد در ابتدا به صورت نرم افزاری بود یعنی با نصب آن بر روی یک کامپیوتر عملا میتوانستید از امکانات آن استفاده کنید لازم به ذکر است که همان نسخه نرم افزاری که فکر می کنم سال 85 در ایران رواج پیدا کرد همه را از امکانات ویژه ای که داشت متحیر کرد.

کم کم تجهیزات سخت افزاری که عملا سیستم میکروتیک را نصب  داشته و هم عملا یک پکیج کامل بود وارد بازار گردید به مرور تجهیزات وایرلس آن و تا الان که در اوسط سال 1401 می باشیم انواع تجهیزات میکروتیک از وایرلس،سخت افزار های چند هسته ای و پیشرفته آن روانه بازار شده و به وفور مورد استفاده قرار می گیرد

در حال حاضر ارزان ترین میکروتیک در بازار که در حال حاضر کمتر از 1 میلیون تومان است و اندازه یک کف دست می باشد امکان کنترل پهنای باند،VPN،DHCP،NAT ،ایجاد تانل،فیلتر کردن IP یا پورت خاص برای بستن و کنترل شبکه و….  رو انجام میده که جهت اطلاع در سال های 1383 تا 1385 نگارنده فقط برای ایجاد یک NAT یک کامپیوتر سرور با دو تا کارت شبکه برای این کار کنارگذاشته بود!

میکروتیک

کاربرد

اما میکروتیک برای کسب و کار من و شما چه کاربردی می تواند داشته باشد ،ساده ترین کاری که میتونه بکنه ارتباط VPN هست VPN باعت میشه شما میتونید کسب و کار خودتون رو از راه دور مدیریت کنید شما به شرکت خودتون VPN میزنید و انگار که در محل کار خود نشته اید و به شبکه و نرم افزارهای داخلی اونجا دسترسی کاملی دارید.یا به کارکنان خودتون  میخواید دسترسی خواصی از اینترنت رو بدید مثلا چند تا سایتی که مربوط  به کسب و کارتون هست رو کار کنند وسایت های دیگه مسدود باشه،با سایت هایی کار دارید Filter هستن وقطع و وصل دائم نرم افزار ها اعصاب خورد کن شدن سایتهایی هستن که ایران رو بلاک کردن و میخوایید به اونها همه کارمندان بدون دغدغه دسترسی داشته باشند .

ما در بیترونت اقدامات متنوعی در این زمینه برای مشتریان انجام دادیم این که بازاریاب ها به شرکت متصل هستن و آخرین سفارش ها ،مانده مشتریان و چیزهایی که صاحب کسب و کار اجازه داده دسترسی دارند و خیلی از مواردی که در بالا اشاره شده پیاده سازی شد و خیلی به اون شرکت کمک کرده ،کارمندها حتی در زمانی که در شرکت حضور ندارند میتونن به نرم افزار ها دسترسی داشته و کار شرکت رو جلو ببرند. شعب کسب و کارتون رو حتی در شهرهای مختلف به هم متصل کنیم.

شتاب در رشد تکنولوژی بشدت افزایش پیدا کرده اون اتفاقی که قبلا در بازه 10 ساله میاافتاد ممکنه در بازه 2 ساله اتفاق بیافته و اطلاع داشتن از تکنولوژی های جدید باعث مزیت رقابتی شما خواهد شد ما در بیترونت این امکانات رو به شما معرفی می کنیم تا کسب و کار شما رشد کند.از این که مطالب ما رو دنبال می کنید سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *